יותר ויותר אנו נחשפים לשימוש בוידאו ברשת כאמצעי שיווק ופרסום.
הסיבות המרכזיות לכך הן שלצד היתרונות שיש לוידאו כאמצעי פרסום אנו עדים לשיפור מתמיד בתשתיות הגלישה המשרתות את כולנו, שיפור שמאפשר לנו להנות מסרטוני וידאו ברשת באיכות מספקת ובזמן המתנה שהוא סביר בהחלט.
האפקטיביות של וידאו
וידאו כאמצעי פרסום הוא אפקטיבי במיוחד ממספר סיבות:
סרטון וידאו הוא חוויה רב חושית ומפעיל גם את חוש הראייה וגם את חוש השמיעה שלנו.
למרות שהמדיה האינטרנטית היא למעשה נטולת כרונולוגיה שילוב סרטון וידאו באתר מאפשר לנו לייצר בתוך המדיה חוויה לינארית שיש לה התחלה, אמצע וסוף - לספר סיפור...
סרטון וידאו הוא כלי מצויין להפגת החששות הנובעים מהאנונימיות של האינטרנט. באמצעות שימוש בקריינ/ית אנושי/ת מצולמ/ת (לא אנימציה!)
אנו נותנים לצופים שלנו הזדמנות להזדהות. הזדהות זו בסיסה במנגנונים התת-הכרתיים במוח האחראים לצורה שבה אנו מזהים פרצופים אנושיים ועשויה להיות חזקה מאוד.
• יתרונות ורעיונות נוספים כאן.
פרסום בוידאו לא עולה כסף ושווה זהב...
אלו מביננו שניחנו בכישרון ויצירתיות מוזמנים לנסות ולהתמודד עם הפקת קליפ כזה בעצמנו, למרות שכמו בכל תחום אחר - עדיף להשתמש בבעלי מקצוע (אין דבר יותר משמים מסרטון וידאו בו נראה בעל עסק בלבוש מרושל מצולם בתאורה מחורבנת בעודו ניצב לפני רקע גרוע ומלהג בטון מונוטוני על יתרונות המוצרים של החברה שלו...).
המחירים של הפקת קליפ וידאו לאינטרנט אינם גבוהים ועשויים להתחיל בטווח שבין 1000-2000$.
הבשורה הגדולה לגבי העלות של סרטוני וידאו היא בעלות ההפצה והאחסנה שלהם שעשויה, ולמעשה עדיפה שתהה בדיוק - 0$.
היתרונות בפרסום וידאו ב-YouTube
כולנו זכינו לראות בכל מהדורות החדשות את טוני בלייר משתמש ב-YouTube כדי לברך את ניקולה סרקוזי על זכייתו במירוץ לנשיאות בצרפת. משמעות העניין היא מתן חותמת של לגיטימיות ל-YouTube שיתכן שלא היתה לו עד כה.
השימוש ב-YouTube לפרסום מסרי הוידאו שלכם יקנה לכם את היתרונות הבאים:
• YouTube הוא הפלטפורמה היציבה ביותר על הפלנטה לאיחסון ושידור וידאו.
• האיחסון של הסרטון שלכם ב-YouTube לא עולה כסף ובסה"כ מחוייב בתהליך רישום קצרצר שאורך כחמש דקות.
• YouTube מאפשר לכם לשתול פיסת קוד באתר שלכם שתייצר חלונית YouTube עם הסרטון שלכם באתר הבית שלכם. אין כל צורך שהמבקרים באתר שלכם יעזבו את האתר כדי לראות את הסרטון שלכם. דוגמאות ליישום הנ"ל ניתן לראות באתרי האינטרנט של GIView ו- KosherGym.
• YouTube זוכה לביקורים ממיליוני גולשים כל יום - הוידאו שלכם יזכה לחשיפה גבוהה הרבה יותר שם מאשר זו שהוא יזכה לה באתר שלכם. השתמשו בוידאו שלכם ב-YouTube כ"מוצב קדמי" המפנה את אותם מבקרים לאתר שלכם ותרוויחו תוספת משמעותית לתנועת הגולשים המגיעה לאתרכם.בחברת Oleh.com עשינו וידאו הנקרא The Sukkot Shake שזכה ל עשרות אלפי כניסות - כולן הזדמנות שיווקית עבורנו.
מעצב מתמחה בתקשורת חזותית עסקית ושיווק באינטרנט וממשק משתמש
אמן:
Digital Art Print Gallery
Your place to browse, review, and purchase original Pop and Abstract Art digital prints with biblical, erotic, Jewish, mythical, political, and technological themes
---
אני מנהל הקראייטיב ב-Oleh.com, מרצה ב-HIT